آهن پرایس: لوله داربستی، نوعی لوله فلزی است که به نام لوله درز مخفی یا لوله درز مستقیم هم شناخته می‌شود و به طور خاص برای ساخت و نصب داربست در پروژه‌های ساختمانی، صنعتی و عمرانی برای ایجاد دسترسی به نقاط بالای ساختمان‌ها کاربرد دارند. این لوله‌ها از جنس فولاد و گالوانیزه بوده و به دلیل استحکام بالا، مقاومت در برابر فشار و ضربه و طول عمر زیاد، برای این کاربرد ایده‌آل هستند.

از پرفروش‌ترین برندهای موجود در بازار می‌توان لوله داربستی اصفهان و لوله داربستی تهران را نام برد؛ می‌توانید برای مشاهد قیمت لوله داربستی اصفهان و همینطور قیمت لوله داربستی تهران به سایت آهن پرایس مراجعه کنید و عالاوه‌بر مقایسه برندهای مختلف لوله‌ داربست، قیمت آهن آلات دیگر را نیز مشاهده کنید.

افزون بر این متداول‌ترین سایز لوله داربستی ½ 1 اینچ یا نمره 5 است که تقاضای بیشتر نسبت به سایر سایزها دارد البته ضخامت 2.5 و 3 نیز از پرکاربردترین سایزهای موجود در بازار است. انواع مختلفی از داربست وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک پرداخته می‌شود.

اجزای تشکیل‌دهنده داربست

برای نصب داربست از اجزای مختلفی استفاده می‌شود که شامل لوله فولادی، بست داربست، میله شکافدار اتصال، بست لوله‌های افقی، پایه قابل تنظیم، صفحه زیر ستون، نردبان، جک داربست، چرخ داربست متحرک، سیم مخصوص داربست، بالابر، کفشک پایه، کفشک فلزی، تخته داربست، مغزی، کاور یا روپوش می‌شود.

لوله داربستی‌های مورد استفاده در نصب داربست عمدتا دارای ضخامت 2، 2.5 و 3 میلیمتر و وزن‌های سبک و سنگین است که در قیمت لوله داربستی اصفهان و قیمت لوله داربستی تهران مؤثر است. گفتنی این نوع لوله‌ها عمدتا در طول 6 متر تولید می‌شود اما در صورت نیاز و در خواست تناژ بالا در طول‌های 3 یا 4 متر هم تولید می‌شود.

معرفی انواع داربست

براساس نحوه اتصال و اجرای لوله‌های داربستی این محصول را به انوع مختلف دسته‌بندی کرده‌اند که شامل داربست چکشی کاسه‌ای، داربست مثلثی و داربست چکشی ستاره‌ای، داربست معلق و پایه‌ای است.

  • داربست چکشی ستاره‌ای: این نوع داربست از مهارهای افقی و پایه‌های قائم استفاده می‌شود. داربست ستاره‌ای بدون نیاز به آچار به‌راحتی باز و بسته می‌شود، همچنین برای مهاربندی در ارتفاعات بالا، با کارگر ماهر نیاز نیست و انتقال و جابه‌جایی آسانی دارد.
  • داربست چکشی کاسه‌ای: این نوع داربست نیز از پایه‌های قائم و مهارهای افقی ساخته می‌شود، داربست چکشی کارسه‌ای بدون مهاربندی در ارتفاعات بالا قابل استفاده است و برای نمای ساختمان از این نوع داربست استفاده می‌شود.
  • داربست مثلثی: این نوع داربست به شکل مثلثی ساخته می‌شود که به شکل نر و ماده به هم وصل می‌شوند. داربست مثلثی عمدتا بدون نیاز به کارگر ماهر نیز قابل وصل است و اینکه به راحتی باز و بسته می‌شود.

یکی دیگر از مهمترین پارامترهایی که در هنگام خرید لوله داربستی لازم است مدنظر قرار بگیرد میزان مقاومت آن است، براساس مدل‌های متفاوتی که از این محصول عنوان شد، می‌توانید با توجه به نوع پروژه خود یکی از انواع لوله داربست را انتخاب کنید. البته باید به وزن لوله داربست نیز هگام خرید این محصول دقت شود. وزن لوله داربستی بر وزن کل سازه تاثیر داشته و لازم است با سایز لوله تناسب داشته باشد. همچنین وزن لوله بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است؛ برای مثال قیمت لوله داربست 17 کیلویی نسبت به قیمت لوله داربست 14 کیلویی بیشتر خواهد بود. در نهایت سطح کیفی لوله نیز باید مناسب باشد و در این زمینه انتخاب و خرید برند باکیفیت از جمله لوله داربستی اصفهان یا تهران به مشتریان توصیه می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت لوله داربستی

قیمت لوله داربستی متأثر از فاکتورهای گوناگونی در نوسان است، این فاکتورها شامل وزن و قطر لوله، جنس لوله، کارخانه تولید کننده، قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید است؛ همین فاکتورها به تفاوت قیمت لوله داربستی اصفهان با قیمت لوله داربستی تهران منتهی شده است.

افزون بر این پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که علاوه‌بر قیمت لوله داربستی اصفهان سایر آهن آلات را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. از جمله این پارامترهای می‌توان به نوسانات ارز، میزان عرضه و تقاضا، کمبود انرژی در کارخانه‌ها، وضعیت اقتصادی و سیسای کشور، رویدادهای نظامی و سیاسی اشاره کرد.

شایان ذکر است علاوه بر لوله داربستی اصفهان و تهران، کارخانه‌های دیگری نیز وجود دارد که در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند. البته لوله داربستی تهران که از ورق مبارکه ساخته می‌شود بیشترین تقاضا را دربازار دارد. در ادامه برترین کارخانه‌های تولید لوله داربستی معرفی می‌شود:

  • کارخانه لوله داربستی کیان پرشیا
  • کارخانه لوله صدرا
  • کارخانه لوله و پروفیل صابری،
  • جهان پروفیل پارس
  • گروه صنعتی سپاهان
  • لوله داربستی یاران

 

نحوه خرید لوله داربستی اصفهان

برای خرید لوله داربستی روش‌های مختلفی وجود دارد که رایج‌ترین آنها خرید اینترنتی لوله داربستی، خرید از کارخانه و خرید از بنگاه آهن آلات است. خرید لوله داربستی با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، تناژ مورد نیاز، مسافت کارخانه یا بنگاه تا محل پروژه و محاسبه هزینه حمل و نقل در انتخاب روش خرید مؤثر خواهد بود.

علاوه بر این باید هنگام خرید لوله داربستی نکات مهم دیگری همچون ضخامت لوله، تعداد شاخه یا تناژ درخواستی و برند تولید کننده را نیز در نظر داشت. گفتنی است برخی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به خرید لوله داربستی دست دوم اقدام می‌کنند، البته باید این نکته را در نظر داشت که اگرچه قیمت لوله داربستی دست دوم ارزان‌تر است اما ممکن است دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی باشد و هنگام استفاده خسارت مالی و جانی پیش بیاید.

در نهایت برای خرید لوله داربستی توصیه می‌شود قیمت لوله داربستی مورد نیاز خود را در سایت آهن پرایس مشاهده کنید سپس از طریق شماره 02154103 با کارشناسان فروش آهن پرایس تماس گرفته و علاوه‌بر دریافت مشاوره رایگان، محصول مورد نیاز خود را نیز خریداری کنید.

منبع: دکور ساختمان

 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *