به گزارش ساخت ویلاسنگ اسلب مناسب برای کف پذیرایی، یک سنگ با سطحی صاف، یکدست و ضد لغزش است که قابلیت تمیز شوندگی آسان دارد و می‌تواند با سایر اجزای سازه، سازگار شود. از آنجایی که این سنگ باید ضمن زیباتر نشان دادن فضا، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت داشته باشد؛ ازاین‌رو لازم است تا خریداران سنگ‌های اسلب، از گزینه‌های مقاوم برای کف سالن استفاده کنند یا بعد از نصب سنگ اسلب، آن را به خوبی آب‌بندی کنند. با توجه به این مسئله که سنگ‌های متعددی در بازار وجود دارد، ما در ادامه بهترین سنگ‌های طبیعی برای کف پذیرایی را معرفی می‌کنیم و به تمام نکات و مواردی که باید برای خرید سنگ اسلب بدانید، می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین گزینه را برای کف‌ سالن پذیرایی خود انتخاب کنید.

سنگ اسلب کف پذیرایی

همانطور که می‌دانید مصالح ساختمانی متعددی در بازار وجود دارند که از آن‌ها برای کف‌سازی فضای پذیرایی استفاده می‌شود و از بین تنوع موجود، سنگ‌های اسلب طبیعی، بهترین گزینه برای کف سالن هستند. سنگ اسلب کف پذیرایی با توجه به نیازهای فضای پذیرایی انتخاب می‌شود، بنابراین باید در هنگام انتخاب سنگ اسلب به روش فرآوری آن‌ها هم توجه کنید. ما در ادامه ویژگی‌های سنگ اسلب مناسب برای کف سالن را شرح می‌دهیم و روش‌های فرآوری‌ مناسب برای فضا پذیرایی را لیست می‌کنیم.

ویژگی سنگ اسلب مناسب برای کف سالن

ویژگی سنگ اسلب مناسب برای کف سالن عبارت است از: تنوع طرح و رنگ مناسب، داشتن قابلیت جلا پذیری، مقاومت در برابر خراشیدگی و ساییدگی، عایق بودن در برابر حرارت، ضد لغزش بودن سطح سنگ ، قابلیت پاک شوندگی آسان.

مزایا استفاده از سنگ اسلب طبیعی برای کف پذیرایی

مزایا استفاده از سنگ اسلب طبیعی برای کف سالن عبارت است از:

  1. داشتن دوام بالا
  2. خنک بودن سطح سنگ
  3. رسانای حرارتی
  4. عدم وجود درز در سنگ
  5. روشن و دلباز دیده شدن پذیرایی
  6. عام ایجاد حساسیت

معایب اسلب سنگ اسلب طبیعی برای کف پذیرایی

معایب اسلب سنگ اسلب طبیعی برای کف سالن شامل موارد زیر می‌شود:

  1. بالا بودن هزینه سنگ طبیعی
  2. سرد بودن سطح سنگ در مناطق سردسیر
  3. صیقلی و لغزنده بودن بعضی از سنگ‌ها
  4. امکان آسیب‌ دیدن در برابر رطوبت
  5. نصب دشوار

نوع فرآوری مناسب سنگ اسلب کف پذیرایی 

روش فرآوری سنگ اسلب روی بافت و ظاهر آن تاثیر می‌گذراد، ازاین‌رو سنگ‌های اسلبی که به روش زیر فرآوری شده باشند، برای کف سالن پذیرایی مناسب هستند:

  •  فرآوری پولیش
  • فرآوری هوند
  • فرآوری چرمی
  • فرآوری تامبل
  • فرآوری آتشی
  • فرآوری براش

بهترین سنگ اسلب طبیعی برای کف پذیرایی

بهترین سنگ اسلب طبیعی  برای کف پذیرایی شامل موارد زیر می‌شود:

  • سنگ اسلب مرمر: یکی از لوکس‌ترین سنگ‌های اسلب مناسب برای کف پذیرایی، سنگ مرمر است که برای دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک کاربرد دارد. این سنگ به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند حفظ انرژی، عدم خراشیدگی، مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف و عدم ایجاد آلرژی یکی از بهترین سنگ اسلب‌ها به حساب می‌آید. البته باید به این نکته توجه کنید که مقاومت سنگ مرمر در برابر رطوبت کمتر از سنگ گرانیت و تراورتن است، بنابراین با آب‌بندی کردن سنگ مرمر می‌توانید مقاومت آن را به اندازه قابل توجهی افزایش دهید.
اسلب برای کف خانه
اسلب برای کف خانه
  • سنگ اسلب گرانیت: یکی از پرفروش‌ترین سنگ اسلب‌های موجود در بازار برای کف پذیرایی، سنگ گرانیت است که در برابر فشاری و سایشی دوام بسیار زیادی دارد و نسبت به سنگ مرمر، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. این سنگ به دلیل پایین بودن میزان جذب رطوبت، همخوانی با سایر مصالح، عدم خراشیدگی و قابلیت نگهداری آسان، گزینه‌ای مناسبی برای کف‌سازی فضای پذیرایی محسوب می‌شود.
  • سنگ اسلب مرمریت: سنگ اسلب مرمریت یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای استفاده در کف‌ پذیرایی است که ضمن داشتن مقاومت بالا در برابر جذب رطوبت، سایش، فشار و حرارت، قابلیت نانو شدن دارد. سنگ اسلب مرمریت یکی از لوکس‌ترین گزینه‌ها برای کف سالن است که در دکوراسیون مدرن و مینیمالی سازگار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند موجب منعکس شدن نور و بزرگتر دیده شدن فضا شود.
  • سنگ اسلب تراورتن:سنگ اسلب تراورتن ظاهری متخلخل و متفاوت دارد و از آن در پذیرایی‌هایی که به سبک کلاسیک دیزاین شده باشد، استفاده می‌شود. این سنگ ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آتش سوزی، تغییرات جوئی، عایق صوتی و عایق حرارتی بودن را دارد و به دلیل بافت ناهموار سنگ، از سر خوردن و صدمه دیدن افراد جلوگیری می‌کند. نکته قابل توجه درباره سنگ تراورتن، خلل و فرج موجود در بافت آن است که موجب جذب رطوبت می‌شود، بنابراین نیاز به آب‌بندی و استفاده از نانو دارد.

نحوه نگهداری از سنگ اسلب کف سالن

یکی از مسائل مهمی که بعد از خرید سنگ اسلب کف پذیرایی اهمیت پیدا می‌کند، نحوه نگهداری از آن است. برای این منظور شما باید ابتدا نوع سنگ را بشناسید و سپس با استفاده از ویژگی‌های مربوط به هر نوع، به نگهداری از سنگ بپردازید. با توجه به این مسئله سنگ‌های کف پذیرایی را به دو دسته سنگ‌های اسلب سیلیسی و سنگ‌های اسلب کلسیت تقسیم‌بندی می‌کنند که ما در ادامه درباره نحوه نگهداری از این دو نوع سنگ اطلاعات کاملی را ارائه می‌دهیم.

سنگ‌های اسلب سیلیسی:

سنگ‌های اسلب سیلیسی مانند سنگ گرانیت، حاوی کوارتز و سیلیکا است؛ ازاین‌رو در برابر آب و مواد اسیدی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. با توجه به این نکته شما می‌توانید بدون نگرانی از خراب شدن سنگ، سطح آن را با استفاده از مواد اسیدی، شوینده‌های مختلف و سرکه پاک کنید.

سنگ‌های اسلب کلسیت:

سنگ‌های اسلب کلسیت مانند سنگ مرمریت و تراورتن، حاوی کلسیت یا کربنات کلسیم هستند و در برابر رطوبت و مواد شوینده اسیدی مقاومت پایین‌تری از خود نشان می‌دهند. بنابراین امکان استفاده از مواد اسیدی طبیعی و شیمیایی برای تمیز کردن سطح سنگ وجود ندارد و موجب لک شدن، کدر شدن و از بین رفتن طرح و رنگ سنگ اسلب می‌شود.

قیمت سنگ اسلب کف پذیرایی

قیمت سنگ اسلب کف پذیرایی با توجه به عواملی مانند متراژ سالن، نوع سنگ، روش فرآوری سنگ، نحوه نصب سنگ اسلب، کمیاب بودن سنگ طبیعی و مواردی مانند آن تعیین می‌شود.

اسلب برای کف خانه
اسلب برای کف خانه

به طور کلی می‌توان گفت که از بین سنگ‌های طبیعی معرفی شده، سنگ گرانیت نسبت به سنگ‌های مرمر قیمت مقرون به صرفه‌‌تری دارد اما نسبت به سنگ تراورتن و مرمریت گران قیمت‌‌تر است.

خلاصه مطلب

همانطور که در مقاله سنگ اسلب برای کف پذیرایی خواندیم، استفاده از سنگ‌های طبیعی در کف‌ فضای پذیرایی موجب افزایش طول عمر بنا و کاهش هزینه‌های تعمیر ساختمان می‌شود. به طور کلی سنگ‌های طبیعی مناسب برای کف پذیرایی شامل سنگ مرمر، سنگ مرمریت، سنگ گرانیت و سنگ تراورتن می‌شود و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد و با توجه به نیاز ساکنان و شرایط محیطی انتخاب می‌شود. ما در این مقاله به بررسی سنگ اسلب کف پذیرایی، ویژگی سنگ اسلب مناسب برای کف سالن، نوع فرآوری مناسب سنگ اسلب کف پذیرایی، بهترین سنگ اسلب طبیعی برای کف پذیرایی، نحوه نگهداری از سنگ اسلب کف سالن، قیمت سنگ اسلب کف پذیرایی و مزایا و معایب استفاده از سنگ اسلب در کف سالن پرداختیم. شما می‌توانید با مراجعه به مطالب بیان شده، جواب تمام پرسش‌های خود را پیدا کنید و سنگ اسلب مناسب خود را انتخاب کنید.

منبع: irancounter.com

کپی این مقاله با منبع دکور ساختمان بلامانع است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *