به گزارش ساخت ویلا

خرید آپارتمان در دل تهران تقاضایی است که برای خیلی از افراد تبدیل به رویا شده‌است اما خوشبختانه در سال‌های اخیر با استقبال از طرح‌های پیش فروش آپارتمان و امکان خرید اقساطی آن، بسیاری از شهروندان توانسته‌اند صاحب‌خانه شوند. در کل با وجود افراد کلاهبردار و سودجو لازم است هنگام خرید آپارتمان در تهران (به عنوان گران‌ترین معامله زندگی اکثر افراد)، به راهنمای زیر که توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های مهندسی فعال در پایتخت (گروه مهندسی سروین) گردآوری شده‌است توجه ویژه داشته‌باشید.

خرید آپارتمان در تهران
خرید آپارتمان در تهران

۴ نکته اساسی برای خرید آپارتمان در تهران

  1. قبل از هر اقدامی ابتدا هدف‌تان را از خرید آپارتمان مشخص کنید؛ آیا خودتان قصد سکونت در آن را دارید یا می‌خواهید آپارتمان خریداری شده را اجاره دهید؟ در این حالت حتما باید علاوه بر مسائل اقتصادی، اولویت‌های کیفی و کمی آپارتمان مدنظرتان را نیز به دقت بررسی کنید. البته عده‌ای از افراد هم هستند که صرفا به قصد سرمایه‌گذاری و خرید‌وفروش ملک اقدام به خرید آپارتمان می‌کنند که در این مورد، مسائل اقتصادی و رشد سرمایه در آینده، اولویت مهم‌تری است.
  2. اینکه می‌خواهید چقدر بودجه صرف خرید آپارتمان بکنید مسأله مهمی است که روی انتخاب متراژ و حتی محله آپارتمان مد نظرتان نیز تأثیر مستقیم دارد. تعیین حداقل و حداکثر بودجه به شما کمک می‌کند تا فاکتورهای مهم را در نظر گرفته و از اتلاف وقت و انرژی‌تان برای خرید آپارتمان‌های کمتر یا بیشتر از مبلغ بودجه‌تان خودداری نمایید. به یاد داشته‌باشید که خرید آپارتمان اصولا یکسری هزینه‌های حاشیه‌ای اعم از هزینه استعلام و انتقال سند، هزینه کمیسیون بنگاه و … هم دارد که باید آن‌ها را نیز در محاسبات خود لحاظ کنید.
  3. شما باید بدانید که دقیقا به دنبال خرید آپارتمان با چه متراژ و چه آپشن‌هایی هستید؛ آیا داشتن انباری، بالکن، پارکینگ و آسانسور جزو اولویت‌هایتان است یا نه، صرفا به دنبال خرید آپارتمان مثلا دو خواب با هر نوع امکاناتی هستید؟ پاسخ دقیق به این نوع سؤالات کمک می‌کند تا انتخاب هوشمندانه‌تری داشته‌باشید.
  4. تنوع زیاد بافت شهری تهران بسیاری از افراد را برای خرید بهترین آپارتمان در دل پایتخت سردرگم می‌کند. اگرچه اولویت اکثر مردم خرید خانه در محله‌های لوکس و‌ سکونت در آپارتمان‌های شیک با امکانات کامل مثل پروژه رویال سروین (اجرا شده توسط گروه مهندسی سروین در منطقه ۵ تهران) است اما این واقعیت را نباید نادیده گرفت که محله‌های با دسترسی بهتر، مدرن‌تر و شمالی‌تر و یا مناطقی که دارای ترافیک و آلودگی هوا و صدا کمتری هستند قیمت بیشتری نسبت به محله‌هایی دارند که فاقد این اپشن‌ها می‌باشند.
نکات خرید آپارتمان در تهران
نکات خرید آپارتمان در تهران

نکات طلایی خرید آپارتمان در تهران

  • هنگام خرید آپارتمان سند رسمی و قانونی ملک را از فروشنده خواسته و آن‌ را به دقت بررسی کنید.
  • مشخصات واقعی آپارتمان مد نظرتان را با اطلاعات مندرج در سند تطبیق دهید.
  • حتما نسبت به گرفتن استعلام آپارتمان و عدم رهن یا در وثیقه بودن آن به نام دیگران مصر باشید.
  • اگر شاغل هستید، فرزندان محصل دارید و یا به طور کلی رفت‌وآمدتان زیاد است حتما به میزان دسترسی منطقه به وسایل حمل‌ونقل عمومی، تاکسی، مترو و … توجه کنید.
  • امکانات شهری و خدماتی اعم از مراکز تفریحی، مراکز خرید، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی، بانک و غیره محله مورد نظرتان را به دقت بررسی کنید چرا که دوری از این مراکز و موسسات روی سلامت، زمان، هزینه‌ها و … شما تأثیر مستقیم دارد.
  • اگر درگیر مشکلات تنفسی و یا بیماری‌های اعصاب هستید حتما آلودگی صوتی، آلودگی هوا و میزان ترافیک محله مورد نظرتان را ارزیابی بگیرید.
  • اگر ماشین دارید حتما سهولت در رفت‌‌وآمد و آپشن و ضوابط پارکینگ را در خرید آپارتمان در نظر بگیرید، به عنوان مثال رفت‌وآمد به آپارتمان در کوچه‌های باریک و بن‌بست عموما سخت‌تر و پر چالش‌تر از آپارتمان‌هایی است که در کوچه‌های عریض‌تر قرار دارند.
  • سطح فرهنگ همسایگان خود را در خرید آپارتمان مد نظر داشته‌باشید. مسلما زندگی در آپارتمان‌هایی که ساکنین آن قوانین آپارتمان‌نشینی را رعایت می‌کنند و یا تعداد واحدهای کمتری دارند راحت‌تر است.
  • اگر می‌خواهید آرامش بیشتری داشته‌باشید آپارتمان‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که امتیازات امکانات هر واحد آن اعم از برق، آب و … حتی‌الامکان جدا و تفکیک شده باشد.
  • برای مدیریت بهتر بودجه خود متراژ و تعداد اتاق‌های آپارتمان را متناسب با سطح نیازها، تعداد افراد خانواده و ترجیحات‌تان انتخاب کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید خانه نشوید.
خرید اپارتمان تهران
خرید اپارتمان تهران
  • تا جای ممکن سرمایه خود را صرف خرید آپارتمان‌های نوساز یا با سن پایین بکنید زیرا خرید آپارتمان‌های خیلی قدیمی یا کلنگی عملا شما را با انواع و اقسام مشکلات از سیسم‌ لوله‌کشی گرفته تا ریزش سقف و غیره مواجه می‌کند.
  • هنگام خرید آپارتمان در تهران، موقعیت واحد مد نظرتان از نظر شرقی، غربی، شمالی و جنوبی بودن و همچنین میزان نورگیر بودن آن‌ را حتما بررسی کنید زیرا زندگی در خانه‌های تاریک با حداقل دسترسی به نور روی سلامت جسم و روان و هزینه‌های انرژی منزل شما تأثیرگذار است.
  • نمای ساختمان، استحکام و کیفیت ساخت، تعداد واحدها، نحوه قرارگیری درب ورودی، آسانسور، راه پله‌ها و سایر جزییات آپارتمان را به دقت بررسی کنید.
  • اگر آپارتمان را از نماینده یا وکیل فروشنده می‌خرید حتما قانونی بودن وکالت‌نامه و تاریخ انقضای آن را چک کنید.
  • این موضوع را مد نظر داشته‌باشید که انتخاب طبقه اول یا همکف شما را با چالش رفت‌وآمد ساکنین و آلودگی صوتی ماشین‌ها مواجه کرده و طبقه آخر نیز ممکن است مشکلاتی مثل عدم خروج سریع هنگام وقوع حوادث طبیعی یا آتش‌سوزی و رفت‌‌وآمد ساکنین به پشت‌بام را برایتان بوجود بیاورد.
  • برای اطلاع از قیمت حدودی اما واقعی آپارتمان مد نظرتان تنها به حرف‌های مشاورین املاک بسنده نکرده و از سرویس قیمت‌گذاری سایت‌ها و برنامه‌های مختلف مثل دیوار و شیپور و یا مراجعه به کارشناسان حرفه‌ای این حوزه کمک بگیرید.
  • زمان خرید آپارتمان در تهران حتما باید کد رهگیری را دریافت نموده و قبل از آن نیز پروانه کسب مشاور املاک منتخب‌تان را بررسی کنید.

خرید آپارتمان در تهران با توجه به گستردگی مناطق، طرح‌های ترافیک و آلودکی هوا، میزان دسترسی به خدمات شهری، تفاوت قیمت در محله‌های مختلف و مواردی اینچنینی چالش‌های خاص خود را دارد، به همین علت توصیه می‌کنیم به منظور خریدی ایمن، رضایت.بخش و هوشمندانه بهتر است قبل از هرچیز، از دانش و تجربه کارشناسان حرفه‌ای این حوزه کمک بگیرید. به این ترتیب شما می‌توانید جهت ارتباط با مشاورین و مهندسین گروه سروین از طریق شماره تلفن ۲۲۴۰۷۰۸۰-۰۲۱ اقدام نمایید.

کپی این مقاله با منبع دکور ساختمان بلامانع است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *